Има филми на този свят, които са задължителни да се гледат. Независимо какъв жанр предпочитате, независимо какви вкусове развивате или сте развили. Филмът „Младост“ на Паоло Сорентино е този тип кино.
За филма
„Младост“ е първият англоезичен филм на Сорентино, който му носи световно признание, няколко номинации и се появява непосредствено след „Великата красота“, който го направи звезда.
„Младост“ излиза през 2015 година и е емоционалното кроше на Сорентино, вдъхновено от шедьовъра на Фелини „8 ½ “. Доста по-различен от „Великата красота“, с която Сорентино печели „Оскар“.
„Младост“ отново прави паралели с теми, които са вечни и някак успява да ви влезе под кожата. Може би това се дължи на стила на Сорентино, който подобно на Фелини, борави с визуални метафори, алегории, символи и паралели с живота, смъртта и любовта. Може би се дължи на Харви Кайтел и Майкъл Кейн, които заемат централните роли. Или на Рейчъл Уайз по бански и най-дългите крака на света.
Оскар за Сорентино
След като “Великата красота“ взима „Оскар“ за „най-добър чуждоезичен филм“, Сорентино прави кратка почивка и режисира един сегмент в „Рио, обичам те“ и две късометражки. Защото работи по „Младост“. Това му отнема близо две години, но резултатът си струва всяка минута.
„Младост“ не е филм за младостта, нито просто самосъжаление към отминалото време. Той е филм за живота. За обикновения, ежедневен, понякога дори скучен, но велик в своята цялост живот. За моментите, които са се случили и въпреки че човек понякога не ги помни, те стоят някъде там в главата му и са го формирали като съществото.
Сюжет
Харви Кайтел и Майкъл Кейн играят двама приятели – майстор режисьор и гениален композитор, които правят почивка в луксозен хотел. Те имат традиция и я спазват от 20 години. Двамата са уморени от живота, дори леко апатични към него и нищо не може да ги трогне наистина. Дори голите гърди и дупета, които Сорентино обича да показва. Зрителят няма нужда да разбира за всичките им останали почивки, нужна му е само тази. Тя е тяхната лебедова песен. Финалното фиаско. Мигът към вечността. Размазващият финал.
Сорентино не се притеснява да показва нищо във филмите си. От голи жени във всяка възраст през секс в гората на отегчена двойка, до крави, които свирят симфонии. Всяка сцена в неговите филми е непосредствено свързана с всички останали и разказва за голямото цяло и същевременно е отделна вселена.
Сорентино взима на пръв поглед изтъркани теми като любовта, секса, живота и, разбира се, смъртта и от тях прави кино. Прекрасно кино.
Къде може да го гледате?
„Младост“ е част от секцията на Neterra.TV+ за световно кино. Насладете му се.
Коментари