Скарлет Йохансон на 37! От сексапилна интелектуалка с духа на Лолита в „Изгубени в превода“ през сексапилно бижу в „Мач Пойнт“, чак до супергерой в тесен черен костюм като Черната вдовица. Скарлет Йохансон комбинира в себе си качества, които голямото кино цени високо, както и мъжката аудитория. Пък защо не и женската.
Измина дълго време, откакто Скарлет вля нежни сили в комерсиалното кино и пое ролята на Наташа Романов в цялата епопея на Отмъстителите, че другите й качества, а именно на добра актриса, някак останаха на заден план. На 37 години обаче, Скарлет може да се похвали, че жонглира достатъчно успешно между комерсиалното, личното – майка на две деца, и нишовото кино. И че е работила с едни от най-добрите режисьори.
Скарлет на 10
Скарлет Йохансон продължава да е изкусително секси, руса и жената с безспорно най-хубави гърди, но вече го прави по един пораснал начин. Скарлет Йохансон е дете, когато започва да се снима в киното, а първата й роля е когато е на 10 години. Едва ли някой вече я помни като злата сестра на малкия Алекс в „Сам вкъщи 3“, който филм е касов и сюжетен провал. Но всички я знаят като малкото момиче до Робърт Редфорд в „Повелителя на конете“. Филмът, който я прави голяма звезда, е „Изгубени в превода“. Всички все още не могат да забравят първия кадър с великолепното й дупе, който отваря историята на една платонична любов. Актрисата е на 19 години и нестандартната любовна история й носи номинация за „Златен глобус“ и тържествената титла „секссимвол“. По-късно същата година е поканена да бъде част от журито на филмовия фестивал във Венеция. А малко след това Скарлет непрекъснато е в класациите за най-красиви и най-сексапилни жени, най-красиви гърди, най-желано тяло.
Скарлет Йохансон минава за сноб. Може би защото идва от Ню Йорк. Първата си поява на театрална сцена прави едва на 8 години и оттогава не е спирала да играе. Въпреки разцвета на телевизията, тя и до днес отказва да се снима в сериали. В този смисъл появата й в силно драматичния филм „Marriage Story“ на Netflix е най-близкото до малък екран, на което човек може да я види за момента.
Скарлет – вдъхновението
Скарлет е родена в Ню Йорк. Определя се като градска дама, която има уклон към модерното изкуство и задоволителното количество цигари. Майка е на две деца. Дъщеря й Роуз е от брака й с Ромен Дориак. А синът й Козмо се появи през тази година от връзката й с комика Колин Джост.
Доброто актьорско майсторство е нещо, което тази ниска блондинка владее съвършено и е хубаво, че има кой да ни го припомня. Да, Скарлет владее сърцето и мокрите сънища на голям част от мъжката аудитория от времето, в което София Копола решава да я снима във великолепния „Изгубени в превода“. Облото й дупе, обуто в розови гащички, като един от откриващите кадри на филма, не е убягнал на никой. Оттогава чак до днес Скарлет порасва в сексапилна актриса, чийто чар и физически качества биват интерпретирани на голям екран от множество режисьори.
От Уди Алън, чиято муза е в цели три филма, през Кристофър Нолан, Брайън Де Палма чак до братя Коен, Ноа Баумбах и Тайка Уайтити, Скарлет може да се похвали с богата филмография на поляризирано и често качествено кино и бликащ сексапил. От умна ученичка до фатална разбивачка на сърца, Скарлет е играла доста интересни персонажи. Залитането й към комерсиалното кино беше накарало мнозина да забравят, че тя умее актьорството. Затова й сваляме шапки долу, не само защото има рожден ден. Споменаваме онези нейни роли от последното десетилетие, в които ни е припомнила, че не дупето в кадър е била причината да я харесаме още през 2004-а.
Дон Джон (2013)
Джоузеф Гордън-Левит прави режисьорския си дебют с комедия за секса и кани Скарлет да изиграе нежна куховата нимфа в него. На двамата им се получава адски добре. Тя е безобразно евтин образ, обут в тесни дънки, а той е тъпо момче с мускули. Приятна комедия, която препоръчваме именно заради тези двамата.
Под кожата (2013)
Фестивалният филм на Джонатан Глейзър не е лъжица за всяка уста. Той е бавен, монотонен и странен по свое му. Скарлет Йохансон пък е извънземно, прелъстяващо мъже, убивайки ги като богомолка след акта, за да научи повече за човека. Като бонус можем да изтъкнем факта, че актрисата се поява за първи път чисто гола в кадър.
Тя (2013)
Спайк Джоунс прави филм за самотен мъж, който се влюбва в изкуствено създадена система за самопомощ. Тази машина говори с гласа на Скарлет Йохансон. Любовната история между двамата е трогателна. А Скарлет предизвиква полемика заради ролята си. Макар да не се появява в нито един кадър, много хора смятат, че трябва да получи номинация за изпълнението си.
Майстор готвач (2014)
Филмът на Джон Фавро е онова, което хората наричат „средна работа фестивален филм“. Лентата обаче има чудесно отношение към храната и най-вече към хората, които я правят. Ние пък от своя страна вярваме в качествата на Фавро до момента и той не ни е разочаровал. Той режисира и пише сценария. Освен това играе главната роля на шеф-готвач, който решава да си отвори каравана за бързо хранене. Гурме кухнята и бързата храна рядко вървят ръка за ръка. Всяко ядене е ядене и винаги трябва да се прави с отношение. Скарлет има малка роля на момиче бунтар, която адски й отива.
Аве, Цезаре! (2016)
Обърканият и абсурден свят на братя Коен е като цветна предрусала дъга, в която има място за всички. Включително и за Скарлет. В тази комедия, която обединява няколко безумни истории, свързани със златните година на Холивуд, Скарлет е глуповата, арогантна актриса. Подобно на самата нея, филмът е пищен и, по един много Коенски начин, странен. Филмът бе едно от бижутата на 2016-а, което мина под радара. Разбира се, когато това стане, то винаги е жалко.
Островът на кучетата (2018)
Скарлет отново играе само по глас, но както вече е известно, това тя го умее добре. Филмът на Уес Андерсън е вдъхновен от стилистиката на азиатското кино и култура и по-специално от Акира Куросава. Режисьорът представя своя поглед към една сурова Япония, лишена от милост към най-добрия приятел на човека. „Островът на кучетата“ е анимация, която проследява приключенията на момче в търсене на любимото му куче. Като повечето неща, които Уес Андерсън прави обаче, пластове и пластове надолу в този филм, маскиран като анимационно кино, ще откриете теми за любовта, приятелството, расизма, различните и какво ли още не. Диалогът е на японски, кучешко-английски, а музиката е вълшебна. А Скарлет дава гласа си на справедливата Нъгмед.
Джоджо Заека (2019)
2019-а беше силна за Скарлет Йохансон. И тя успя да се похвали с две чудесни роли. Първата е в циничната черна комедия на Тайка Уайтити. Новозеландецът ни поднася остра сатира, посветена на фашизма и неонацизма. Джоджо Белцер е дете, изпреварило възрастта си, което расте в Германия по време на Втората световна война. Неловко сред връстниците си, но горд член на Хитлерюгенд, Джоджо прекарва повечето от времето си със своя въображаем приятел Адолф – пухкава, енергична и бъбрива версия на фюрера. Скарлет е в ролята на неговата смела майка. Колкото и да е странно за мнозина, говоренето с германски акцент на английски й се получа точно толкова добре, колкото и смелото отношение към темата за войната.
Marriage Story (2019)
През 2020-а Скарлет получава първата си номинация за „Оскар“. Не в един, а в цели два филма. Първият е „Джоджо Заека“. А вторият е драматичната история за разпада на една връзка и един брак на Ноа Баумбах – Marriage Story. Филмът проследява скапващите се отношения между актрисата Никол и режисьора Чарли. Започнали като хора, които се обичат безкрайно, те стигат до състояние на агония, в която всеки мрази другия. А между тях стои детето им, което понася ударите, които си разменят. Дисекция на брака и човешките отношения „Marriage Story“ ни поднася две великолепни актьорски изпълнения – на Йохансон и Адам Драйвър – и една много болезнена история.
Ако искате да разберете кой е бил звездният ни рожденик за месец октомври, кликнете ТУК.
Ако ви се чете за филми, които може да гледате на голям екран, кликнете ТУК.
Ако искате да разберете какво може да гледате в уюта на собствения си дом, кликнете ТУК.
Коментари